canada goose jacke parajumpers ugo parajumpers jas ugo canada goose uk moncler outlet

Black Rumania

Artist: Tara (von Neudorf)

Curator: Diana Dochia

08.04.2005 – 30.04.2005

Vernisaj: 08.04.2005, ora 19:00

Tara dezbracă Romania

Tara refuză orice responsabilitate intelectuală. Tara nu are nici o autoritate morală. Tara respinge orice formă de filistinism. Tara se protejează de orice formă sofisticată de artă. Relaţia lui cu lumea este de tip easy going cu protest brutal şi cotidian. Renunţă din start la cunoscutele metode ale artiştilor politici: through the looking glass ori the truth of fiction.

Preia orice de oriunde. Nu ţine cont că acest orice poate să-şi piardă efectul real. Are o strategie de rapper: metafora – o abureală, să rămânem la acumulare, ironie, umor, cinism. Abstractizarea este asociată doar cu ideea de libertate, cu radicalitatea.

Are o etică de hacker: arta şi frumuseţea=game over. Investighează în extravaganţă, în exces. Atitudinea este cut and paste, încercând politic sintagma eu şi lumea.

Privind beyond şi between, Tara trece testul de transformare între cultură populară şi artă. Cu un stil pretextând a fi sincer şi o estetică între mizerabil şi spectacular, dimensiunea subiectivă poate fi incendiară. Abil însă, Tara îşi ia distanţa necesară faţă de orice emoţie şi de orice reprezentare a ei.

Tara practică un realism nevrotic. Se delectează cu un tip de pop noir, dacă putem accepta că acest tip de artă are o estetică sigură…

Expertiza este la Tara un risc. Pentru că îi place orice şi se foloseşte de orice, poate fi perceput ca o apoteoză a consumului casual, pentru că propune un refuz agresiv al calităţii intrinsece, poate fi uşor perceput ca lipsit de valoare, pentru că citeşte Romania în slang, el poate să fie uşor acuzat de părţile negre, negative ale societăţii româneşti.

Într-o zonă liberă de ideologie, Tara stipulează brandul do-it-yourself. Indiferent că este vorba despre marfă, academie, sex, utopie socială, înscenări politice, istorie, terorism, filosofia investitorilor, seriale, muzică de cartier, băşcălie, norme, publicitate, religie, reguli de joc, guverne roşii, alcoolism, influente zone militare, homosexualitate, mituri, bani, conspiraţii…

Monştri, demoni, politicieni, curve, totul este absorbit în propriul proiect.

Tara strânge conceptele pe care alţii le discretizează, fetişizează gunoiul şi aduce noi idoli în modă.

În intenţia disperată şi agresivă de a explica România neagră, negativă, Tara nu stilizează oroarea. Mai mult, fiecare moment este livrat cu patos personal / un haos personal supraabundent pentru o cameră a miracolelor de secol 21.

Liviana Dan, critic de artă

Comunicat de presa – Black Rumania, Tara (von Neudorf)